Foredrag

Sådan mestrer du egen motivation

Dit drive behøver ikke være illusion

Har du eller medarbejderne i virksomheden mistet begejstringen og gejsten for arbejdet? Så er dette foredrag det boost, I mangler. Jacob Palmqvist giver Jer metoderne til igen at finde motivationen for dagens opgaver eller virksomhedens mission og vision. 

  • En garanteret motiverende peptalk med en buffet af dynamiske værktøjer til at angribe forandringer proaktivt. En energisk omgang sund fornuft, som giver dig mod til at tage valg og ansvar og til at gøre det, du altid kunne have gjort. Et wake up call til din indre motivator, som skaber en god fornemmelse i maven og masser af lys i pæren. En positiv øjenåbner, som får dig til at indse at mulighederne er ubegrænsede.
  • Udfordringen: At satse på, at nogle få nøgle-personer i organisationen kan motivere de andre er farligt. Økonomiske og materielle gulerødder er sjældent tilfredsstillende. Vi tror, at den mest effektive løsning på denne udfordring er at lære medarbejderne at motivere sig selv.
  • Fordele: En motiveret medarbejder, forandringsappetit, drive og handlingsorientering
  • Deltagerne vil opnå færdigheder i: At påtage sig en positiv energisk holdning og indstilling, udfordre vaner og gamle adfærdsmønstre, håndtere modstand og forandringer

Når foredraget er omme, vil du og medarbejderne have nogle nye redskaber, som I kan tage med tilbage i organisationen og derhjemme. I vil være i stand til at se de utal af muligheder, der ligger lige inden for rækkevide.

Brug hovedet - det giver forandring

Du ser altid det du tror, men det er ikke altid du tror, hvad du ser!

Det kan være svært at tro på egne evner. De kan gemme sig. Men i dette foredrag vil Jacob Palmqvist gøre dig og dine medarbejdere bevidste om, at alle besidder nogle styrker, som kan gavne virksomheden til det fænomenale. Bliv opmærksom, at du KAN, så længe du selv er overbevist om det.

  • Vi giver dig dynamiske forandringsværktøjer i et dybt bredt og højt favnede peptalk, der tager fat om roden i vores følelsesmæssige vejnet, vores overbevisninger. Igennem brug af farverige metaforer og udfordrende øvelser gøres den enkelte forandringsparat og motiveret. Se hvordan det umulige bliver muligt foran øjnene på deltagerne.
  • Udfordringen: Kollegaer med manglende tro på egne evner skaber dårligere resultater og tilsvarende de der tror på det. Denne begrænsede holdning til produktet, ledelse, kvalitet, pris og egne evner kan have katastrofale konsekvenser for bundlinjen. 
  • Fordele: En positiv og ressourcefuld “JEG KAN” kultur, gøres i stand til at fjerne mentale performance begrænsninger, mulighed for at bryde igennem tryghedszonen og sætte turbo på eget potentiale.
  • Deltagerne vil opnå færdigheder i: At udvise en adfærd, der igangsætter positive succes-spiraler, at påtage sig et aktionsorienteret sæt af overbevisninger, at opnå resultater de ikke troede muligt, og at udnytte deres eksisterende færdighedsniveau maksimalt.

Når I forlader dette foredrag, vil alle gå med en fornyet tro på sig selv - og det er med gode grunde. For alle kan, hvis de vil. I skal blot have troen.

Kommunikation

Sådan lytter du

Virksomheder og medarbejdere oplever igen og igen frustration over, at de ikke når deres mål. Men hvor er kilden til den utilstrækkelige præstation? Ofte ligger svaret i motivation, men sandelig også i kommunikation! Jacob Palmqvist giver jer i dette foredrag redskaberne til at kommunikere bedre med hinanden og med jeres kunder.

  • Har du en opskrift på succes? Med engagement og humor giver Jacob Palmqvist dig en beskrivelse og en opskrift på, hvordan du når dine mål. En effektiv motiverende og engagerende peptalk med dybde og tyngde.
  • Udfordringen: Misforståelser brok og fejlopfattelser koster hvert år virksomheder milliarder i fejl mistede ordrer utilfredshed manglende deling af viden og masser af ideer og muligheder. Effektiv kommunikation er et must for at opretholde konkurrence evnen og skabe en kultur der laver ekstraordinære resultater. Diverse kommunikationsteknikker har gennem årerne stået for fald idet den enkelte grundlæggende holdning til at lytte med det formål at forstå ikke har været tilstrækkeligt i fokus. Vi tror, at den mest effektive løsning på denne udfordring er at lære medarbejderne at kommunikere hurtigere skarpere og med målet for øje.
  • Fordele: Øger forståelsen af andre og skaber kunderelationer med tillid, undgår misforståelser og fejltagelser, teknikker til at øve indflydelse på andre igennem sproget.
  • Deltagerne vil opnå færdigheder i: At bygge og fastholde “rapport” med andre, at lytte med det formål at forstå, at håndtere flere kommunikationsteknikker.

Efter foredraget kan I let tage Jacob Palmqvist teknikker og værktøjer i brug, og I vil hurtigt mærke effekten både i organisationen og ved organisationens samarbejde med andre. Lær at sætte skub i kommunikationen, og lad målene blive lettere at realisere!

Teamwork

Synergi og gensidighed

Vi vil så gerne klare problemerne selv. Nogen gange er det bare ikke muligt, og derfor vil Jacob Palmqvist i dette foredrag give jer redskaberne til, hvordan I kan opnå en harmoni i teamwork, der vil gavne både fællesskabet og organisationen.

  • Udfordringen: At arbejde proaktivt og selvstændigt med klare mål og masser af motivation burde være nok til at få succes i det moderne arbejdsliv. En faktor der dog kræves fokus på for at frigøre den resterende del af medarbejdernes potentiale er deres evne til TEAMWORK.
  • Fordele: En team ånd og spirit, tillid & åbenhed, undgår superoptimering.
  • Deltagerne vil opnå færdigheder i: At bruge teambarometeret aktivt, opnå og give hinanden tillid og respekt, samarbejde og kommunikere.

I opnår en ny forståelse af teamwork og dets mulige gaver til fællesskabet og individet. Lysten til at gå hjem og prøve det af i egen virksomhed vil uden tvivl være stor, og I vil på sigt takke jer selv for jeres engagerede samarbejde.

Værdibaseret salg

Når kunden glemmer prisen

I dette foredrag lærer i salgsteknikker, der skaber relationer til jeres kunder, der får dem til at komme igen og igen. Kunderne glemmer alt om jeres pris, de må bare have en bid af den værdi, som I står for. Oplev et foredrag fuld af engagement og brugbare teknikker til salg.

  • Foredraget er et underholdende og involverende festfyrværkeri, hvor deltagerne får ideer og inspiration til at arbejde med egne holdninger og værdier, samt værktøjer til at påvirke andres.
  • Når du skal blive endnu dygtigere til at skabe resultater er der to primære indsatsområder, du kan vælge at fokusere på. 1) Skaffe nye kunder (dating) og 2) sælge mere til de eksisterende (ægteskab). Uanset hvilken af de to, du arbejder med, er de psykologiske og værdibundne elementer blevet en afgørende faktor for at lykkedes i stort set alle brancher.
  • Alle kunder køber for at dække en af to overordnede behov. Et funktionsbehov der typisk er en økonomisk betragtning og en ren analytisk vurdering og et personligt behov der har at gøre med værdier, tillid og hvad kunden personligt får ud af det.Undersøgelser viser faktisk, at 40 % af kunder primært køber på grund af sælgeren, og ikke på baggrund af prisen.
  • Langt de fleste ”salgsteknikker” fokuserer på at manipulere kunden hen til et salg snarere en at skabe en relation. Man kan med rette sammenligne traditionel salg med dating og værdibaseret salg med de egenskaber, der skal bruges i et parforhold. Min erfaring er dog, at langt de fleste sælgere har viden og kendskab til langt flere “teknikker” end de bruger. Det er derfor altafgørende, at man målrettet træner og udvikler “SALGSINDSTILLING”, der er den hurtigste og mest effektive vej til at skabe en kultur, der laver ekstraordinære resultater. “SALGSINDSTILLING” x KOMPETENCER = SALGSRESULTATER
  • Deltagerne vil lære: Hjernens sorterings mekanismer. Målsætnings modeller (DANSEMODELLEN). Teknikker til at øve indflydelse på andre igennem sproget. Teknikker til at skabe handling. Hvordan historier aktiverer værdier og behov. Lytte for at forstå. Forstå værdien af værdier. Øge forståelsen af at skabe kunderelationer gennem tillid og respekt. Formen er en blanding af underholdning og læring med masser historier og deltagerinvolvering.

Efter foredraget vil I opleve, at I får et større fokus på, hvordan I interagerer med jeres kunder og hvor, I skal have jeres opmærksomhed i salg. I vil opdage, at respekten og tilliden for jeres virksomhed blomstrer, så snart Jacob Palmqvists teknikker bliver taget i brug.